Week 11: Mijn laatste dagen in PE

8 april 2019 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Lieve allemaal,

Vandaag vertrek ik alweer naar Nederland. Om 18.35 uur vlieg ik richting Johannesburg voor mijn overstap naar Londen Heathrow om morgen middag om 14.00 uur aan te komen op Schiphol. Hoe raar is dat! Ondanks dat ik al ben uitgecheckt en mijn kamer leeg heb achter gelaten, heb ik nog niet echt het gevoel dat ik vanavond weg ga en PE achter me laat.

Toch wilde ik nog heel even afgelopen week met jullie delen. Zo ben ik naar een evenement van de overheid gegaan en heb ik met een aantal ministers gesproken over mijn onderzoek. Wie weet schept het in ieder geval wat bekendheid en ook erkenning voor het grote afval probleem hier.

Natuurlijk heb ik ook mijn informanten gedag gezegd. Wat een lieve mensen allemaal! Een groepje dames waar ik veel mee gewerkt heb, hadden een muts en sjaal voor me gehaakt. Super lief!

Ook hadden mijn vrienden hier een Farewell dinner georganiseerd en zijn we gezellig met z’n allen wat gaan drinken en eten in de stad. Die gezelligheid en het sociale leven hier is heel anders dan in Nederland. Veel meer gericht op samen dingen ondernemen. Iets wat ik zeker ga missen! Misschien een idee om gewoon allemaal naar Zuid Afrika te verhuizen? Wie is er voor 😉…

Nou lieve mensen, dit was mijn laatste blog vanuit PE. Heel veel succes vandaag en tot snel!!!

1. Corry:
    8 april 2019
    Lieve Shannah, wat een geweldige verhalen! We zijn blij om je volgende week in levende lijve weer te zien en spreken! Wat een avonturen heb jij meegemaakt! Een hele goede terugvlucht gewenst. Liefs en goede vlucht. Erwin en Corry
  2. Ricardo:
    8 april 2019
    Goeie reis terug! Zin om snel af te spreken als je hier weer bent!!
  3. Rens:
    8 april 2019
    wat een sper toffe afsluiting dat je die ministers hebt gesproken zeg! Echt heel tof zeg, dat zal wel een soort van voldoening geven kan ik me voorstellen. Hele goede reis naar huis he!!! ;)
  4. Rens:
    8 april 2019
    Wat super tof dat je die ministers hebt gesproken als afsluiting zeg! Echt te gek, dan zal je je best gehoord voelen kan ik me voorstellen. Hele goede reis naar huis!!!