Week 7 & 8: Samen met Melvin in Zuid Afrika

14 maart 2019 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Hi lieve allemaal,

Alweer een week geleden is Melvin naar Nederland vertrokken. We hebben een geweldige tijd gehad hier samen en veel mooie dingen mogen zien en meemaken 😊.

Zo zijn we samen op safari gegaan in een boot over de Indische oceaan en in de auto door het Addo Elephant park. Tijdens de oceaan safari gaven ze aan dat het nu niet echt walvis seizoen is, maar dat we waarschijnlijk wel veel dolfijnen zouden zien. Toch hadden we het geluk om een walvis te spotten, dicht bij de boot. Het was lastig te zien welk soort het was, maar waarschijnlijk een Minke Whale. Helaas hebben we geen dolfijnen gezien, maar wel een heleboel schattige pinguïns en mooie vogels. Het was echt een gave tocht!

In het park hebben we heeeeeel veel geluk gehad. Na een heleboel leuke dieren te hebben gezien, zagen we bij een waterput in de verte drie grote bruine vlekken bewegen. Het kon niet anders dan dat dit olifanten waren. Op goed geluk besloten we die richting op te rijden tot we inderdaad naast een gigantische olifant stil kwamen te staan. Vol vewondering over dit grote dier, werden we verrast door een gigantische kudde olifanten die onverstoord langs onze auto liepen. Als we wilden konden we ze aanraken! Sommige waren angstaanjagend groot, maar er waren ook een aantal hele schattige kleine olifantjes bij. Langzaam zijn we achter de kudde aangereden en stopten we bij een waterput. Hier kwam één van de grote dames op ons afgelopen, heftig wapperend met haar oren, om aan te geven dat we niet dichterbij mochten komen. Angstaanjagend, maar ook enorm gaaf om uitgedaagd te worden door een olifant. Was wel blij dat we in een auto zaten 😊.

Na deze safari dagen en lekker eten met een aantal van mijn vrienden en mede onderzoekers hier, zijn Melvin en ik naar Kaapstad vertrokken. Hier hebben we in 2 dagen tijd geprobeerd zo veel mogelijk van de stad te zien. Zo zijn we langs de tafelberg gegaan (helaas was het weer te slecht om erop te klimmen), hebben we een lange route door de bergen en langs de kust gereden met de auto, zijn we zo dicht mogelijk bij het zuidelijkste puntje van Zuid-Afrika geweest én hebben we tussen de pinguïns gestaan op Boulder Beach. Onderweg naar een leuk restaurantje, hebben we ook het geluk gehad om een groep dolfijnen te zien jagen in de baai. Wat geweldig om te zien! En, zoals jullie allemaal weten heeft Melvin mij, aan het einde van deze mooie trip in Kaapstad, ook ten huwelijk gevraagd! 😊

Vanuit Kaapstad zijn we via de Garden Route rustig richting PE gereden. Onderweg zijn we in Hermanus gestopt en hebben we een overnachting in een trein op het strand gehad in Mosselbaai. Na Mosselbaai zijn we naar Knysna gereden. Hier hebben we een korte oceaan safari gedaan waarbij we weer een walvis hebben mogen zien. Wat een geluk! Uiteindelijk zijn we de laatste dag van de Garden Route in Tstsikamma national park geweest. Hier hebben we een korte hike gedaan en zijn we met een kajak en lilo over Stormsriver gevaren. Melvin heeft hier ook nog even kunnen kliffjumpen. Helaas geen foto’s in verband met het spetter gevaar 😉.

Daarna was het al weer de laatste dag samen in PE. Het was geweldig om dit zo samen te mogen meemaken. Zeker een plek om naar terug te gaan, maar dan gaan we langer! Uiteraard heb ik ook weer een aantal foto's toegevoegd. Dit is maar een klein aantal foto's, de mooiste kunnen jullie zien als ik weer terug ben :).

1. Mama:
    25 maart 2019
    Heej schatje, gezellig verslag weer! Nog een klein poosje genieten van alles daar en dan weer naar huis. Spreek je snel💖💖💖
  2. Ingrid:
    25 maart 2019
    Heerlijk jouw verhaal! En ja, ik heb het precies zo ook van Melvin gehoord. Jullie hebben genoten met een grote G! 💜 Nog even... en dan is het alweer voorbij. Ik wens je succes en nog een goede tijd daar! 😘😘
  3. Ricardo:
    25 maart 2019
    Zo leuk allemaal Shannah, en wat een geluk met die olifanten zeg, dat jullie zo dichtbij konden komen.
  4. Rens:
    27 maart 2019
    Klinkt allemaal weer helemaal te gek en nogmaals gefeliciteerd!!! Heerlijk stel zijn jullie!! ;)
  5. Nicole Van der Aa:
    29 maart 2019
    Hihi je schrijft heel leuk shannah !! Lekker verhalend 😊 en wat een geluk met het spotten van die walvissen en olifanten . Bijzondere dieren :)