Week 9 & 10: Spelende dolfijnen en een overnachting in Nature Reserve Scotia

4 april 2019 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Lieve Allemaal,

Nog een paar dagen en dan is mijn avontuur in PE alweer afgelopen. Natuurlijk heb ik heel veel zin om iedereen weer te zien, maar ik ga het hier toch ook wel missen. Afgelopen 2,5 maand heb ik hele toffe dingen mogen meemaken wat ik graag met jullie deelde. Natuurlijk ben ik nog niet in Nederland, dus hebben jullie nog wat verhalen van mij tegoed.

Wat betreft mijn onderzoek heb ik weer met veel mensen gesproken én heb ik mijn onderzoek mogen presenteren op verschillende nationale en internationale conferenties. Uiteraard was dit behoorlijk stressvol, maar toch ook wel gaaf om de kans te krijgen je onderzoek toe te lichten aan andere onderzoekers en organisaties die wereldwijd opereren. De reacties waren positief en hopelijk heb ik mensen kunnen inspireren om vaker in gesprek te gaan met de lokale gemeenschappen.

In de weekenden heb ik ook weer veel leuke dingen mogen doen. Zo heb ik meegeholpen met het maken van een promotie filmpje voor microplastics research en ben ik op pad geweest met paragliders en surfers. Helaas was de wind te heftig voor mij om mee te doen, maar de steeds voorbij zwemmende en spelende dolfijnen zorgde alsnog voor geweldig vermaak! 😊

Vorig weekend was wel het beste avontuur wat ik hier kan vertellen. Zo werd ik meegevraagd naar een verjaardagsfeest van de vriendin van een vriendin van mij 😉. Uiteraard ben ik wel in voor een feestje en nieuwe mensen ontmoeten, dus ik wilde wel mee. Wat ik niet wist, was dat zij midden in een natuurpark (Scotia) woont en verloofd is met de zoon van de park eigenaar. De verjaardag bestond uit een mini game drive door het park (zonsondergang), een braai in de tuin midden in het park, een overnachting in het park én een game drive in de ochtend. Wat een geweldige ervaring was dat! Voordat ik naar bed ging hoorde ik meerdere malen het gebrul van een leeuw die om het huis heen liep en toen ik wakker werd zag ik verschillende soorten antilopen en impala’s vanuit mijn bed. Echt een droom die uitkwam!

Uiteraard heb ik weer foto’s weten te maken die ik hier heb toegevoegd!

1. Mama:
    4 april 2019
    Wat een avontuur...lijkt me super om mee te maken. Nog een paar dagen genieten en dan lekker naar huis. Fijn dat het zo goed is geweest. Kuss
  2. Ingrid:
    4 april 2019
    Lieve Shannah, wat geniet ik toch van jouw belevenissen! En jeetje, nu is het bijna voorbij! Geen reisblog meer om naar uit te kijken!🙄 Maar... ik kan jouw verhalen van jou zelf live horen, ik kan jou weer in t echt knuffelen!! Ik wens jou een mooi en warm afscheid van deze bijzondere periode in jouw leven in Zuid Afrika. Dus nu nog knuffels op deze manier 😘😘💜